Jeugdtraining.nl

 Icon fitnessIcon runningIcon lifting

Uithoudingsvermogen.
Fitness.
Krachttraining.

girl runningConcept2-kids1weightlifting

Trainingsvormen.
Deze zijn op allerlei manieren in te delen. Wij kiezen hier voor:

Uithoudingsvermogen (Cardio-vasculair). Gericht op hart en longen.
Vaak in de vorm van looptraining, fietsen of op een toestel zoals een roeimachine, crosstrainer of step.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt is het helemaal niet nodig om lange stukken te rennen (Duurtraining) om fitter te worden. Dat kan ook heel goed via andere, vaak minder saaie vormen zoals Intervaltraining. Deze vorm van training is bijzonder geschikt voor teamsporters die meer conditie moeten opbouwen. Zoals bij voetbal of hockey. Lees meer bij: Uithoudingsvermogen

Fitness. Dit is een veel toegepaste trainingsvorm in sportscholen. Er kan dan zowel op uithoudingsvermogen als kracht worden getraind.
Het doel is fitter, gezonder en/of wat minder dik te worden. De training op uithoudingsvermogen en kracht is wat minder intensief dan wanneer voor de pure vormen wordt gekozen. Maar het is een uitstekende algemene training. De eerste keus als het hoofddoel bewegen en gezondheid is. Of als je wat gewicht wilt verliezen. Lees meer bij: Fitnesstraining

Krachttraining. Deze training is gericht op alle vormen van spierkracht. En er zijn nogal wat verschillende Krachtvormen. Het verschil tussen krachttraining en fitness is dat bij krachttraining de oefeningen intensiever zijn. De vermoeidheid na afloop zal groter zijn en soms zul je spierpijn krijgen. Deze trainingsvorm is geschikt als je extra kracht, snelheid of vermogen nodig hebt voor je sport. Lees meer bij: Krachttraining