Jeugdtraining.nl

young-athletesBeter presteren is in je favoriete sport is een belangrijke reden om te trainen. Dat kan bij je sportvereniging zijn. Of je gaat zelf thuis of in de bossen aan de slag om uithoudingsvermogen of kracht te verbeteren. Als je de top wilt bereiken dan is een veelzijdige training heel belanrijk. Op de pagina (Top)sporter worden lees je meer daarover. Daarom is het belangrijk niet alleen te trainen voor je doelsport (sportspecifiek) maar ook algemene training op te nemen. Hoe jonger je bent, hoe meer de training algemeen moet zijn en hoe minder sportspecifiek. Dat lijkt onlogisch maar is wel de snelste en beste weg naar succes in je doelsport.

armcurlOf je nu nog heel jong bent of al wat ouder, je kunt altijd vooruitgang boeken met de juiste trainingsaanpak. Algemeen en sportspecifiek. Intensief genoeg om snel krachtiger te worden of snelheid op te bouwen. Maar altijd zo dat je geen blessures oploopt. Vanuit dat oogpunt bekeken is het niet altijd handig om op eigen houtje zonder begeleiding te gaan trainen.

golf kidPersonal Training, Small Group Training of sportscholen zijn bij uitstek de methoden om dat effectief te doen. Goed opgeleide trainers kunnen samen met je, je sport analyseren. Welke bewegingen worden in je sport gemaakt. Welke Krachtvormen zijn hierbij van belang? Is een hoge snelheid van belang? Is een groot uithoudingsvermogen essentieel? Gaat het op optimale coördinatie? En waar kom jij tekort om nog beter te zijn in je sport. Het maakt daarbij niet zoveel uit of je nu puur voor je plezier een sport beoefent of juist topsportambities hebt. Winnen willen we allemaal. Deze grondige Sportanalyse van je sport is van belang want er zijn nu eenmaal erg veel verschillende sporten die allemaal andere eisen stellen aan je lichaam. Er zijn sporten waar het aankomt op een exacte controle over je spieren. Zoals golf. Een afwijking van 1 cm op het moment van afslag levert een afgezwaaide bal op.

large nico18youth-soccerBij een vechtsport komt het aan op snelheid, lenigheid en kracht. Kracht is ook van belang bij voetbal. Om ver te kunnen schieten en om persoonlijke duels te kunnen winnen. Maar ook uithoudingsvermogen en sprintsnelheid. Voor deze laatste 2 eigenschappen is intervaltraining heel effectief.

Wil je bij een sportschool, individueel bij een personal trainer of in een kleine groep aan sportspecifieke training gaan doen dan is het essentieel dat je trainer goed is opgeleid en weet wat wel en niet voor je werkt. Dat kan niet van elke trainer worden gezegd. Zoek daarom naar een trainer die een B-opleiding (=vervolgopleiding) heeft gedaan. Op deze pagina kun je daar achter komen.