Jeugdtraining.nl

Waarmee kun je nu het beste beginnen?

Dat hangt helemaal af van je doelstellingen en hoe je huidige lichamelijke conditie is. Als je behoort tot de 80% jeugdigen die bewegingsarmoede hebben dan is
elke extra activiteit die je doet al meegenomen. Wel is er een behoorlijke kans dat je door het tekort aan bewegen niet zo lenig, fit en sterk bent als je wel zou willen.
Ook is er een kans dat je blessuregevoeliger bent.

Het is daarom aan te raden niet zomaar op eigen houtje wat te gaan doen. Zeker, hardlopen of fietsen kan je goed zelf doen al gaat ook dit beter als je een trainer hebt die je van advies kan dienen en kan motiveren als je even geen zin meer hebt. Bovendien, niet alle vormen van hardlopen hebben hetzelfde effect. Wel zo handig als je de juiste vorm van training kiest. 

Fitness of krachttraining kun je veel beter onder begeleiding doen. Daarmee ga je niet alleen veel sneller vooruit maar voorkom je ook blessures door verkeerde bewegingen of overbelasting. Onder de knop Waar trainen in het menu kun je meer informatie vinden over vormen van begeleiding.

falling-off-a-skateboardEen goede basis

Niet iedereen is ge├»nteresseerd in krachttraining maar ook als je verder niet aan krachttraining wilt doen is het sterk aan te raden om wel core- en co├Ârdinatieoefeningen te doen.
Dit is de basis voor iedere verdere training omdat het veel blessures kan voorkomen. Daarbij kan ook valtraining horen. Als je weet hoe je moet vallen dan kan dat veel vervelende ongelukken voorkomen. Je leert bijvoorbeeld te voorkomen dat je op je hoofd valt, dat is immers het kwetsbaarste deel van je lichaam.

(Top)sportloopbaan.
Is het doel om erg ver te komen in een sport, dan kun je ook hier eens kijken.

Wat of hoe je ook wilt trainen:

Veel plezier!